Zbierając ostatnio na Twitterze rekomendacje książek z zakresu biznesu i personal developmentu, jeden ze znajomych przesłał mi link do swojej półki. Półka znajduje się w serwisie Shelfari.
Bez zbędnego rozwodzenia się, Shelfari obrazkowo przedstawia Twoją półkę – tą fizyczną (Owned) i wyimaginowaną (Wish). Wszystkie kategorie do jakich możemy dodawać książki to
- I’ve read (21)
- I’m reading (6)
- I plan to read (55)
- Own (17)
- Wish list (49)
(Liczby w nawiasach to wartości moich półek w momencie publikacji wpisu. Tak, czytam 6 książek jednocześnie – wliczone są w to również audiobooki)
Shelfari pobiera dane z wielu źródeł: Delicious Library, LibraryThing, Amazonowa Wishlista czy zwykły tabowany plik txt. Do tego nie może oczywiście zabraknąć widgetów do różnych platform blogowych czy facebooka. Flash i JavaScript są również jak najbardziej dostępne. Flashowy widget może wyglądać np. tak:
Do widgetu można również dodać PartnershipID z Amazon.com, dzięki czemu od książek kupionych po kliknięciu w pozycję na naszej półce otrzymamy standardową amazonową premię.
Serwis na piątkę!
No coś Ty, bogatego ojca jeszcze nie czytałeś? 😉
Nie czytałem, bo nie dostałem oryginalnej wersji. A jak doskonale wiesz lektura tego co autor napisał jest o wiele bardziej wartościowa, niż treść przetrawiona przez tłumacza 🙂
Witam, trafiłam na tego bloga przez przypadek i od razu mi się spodobało… Korzystam już z shelfari i muszę przyznać, że jest to wspaniały pomysł!…