September 6

TweetupPL 2015 [relacja live + podsumowanie]

4  comments


5 września 2015 odbyła się w Warszawie 3 edycja ogólnopolskiej konferencji #TweetupPL.

Tu po prawej jest stream live z mojego Twittera. →

Poniżej subiektywne podsumowanie poszczególnych sesji – oprócz samej ich wartości merytorycznej, z kronikarskiego obowiązku i uprawianego zawodu komentuję jakość przekazu, która była bardzo zróżnicowana.

1. Facebook krul. Tyle, że nie.

Aleksandra Mokwa (@panitrawa) o aktywnościach miasta Gdańsk i o tym dlaczego Facebook nie zawsze jest właściwym nośnikiem do komunikowania się ze społecznością. O tym, że warto wybrać takie medium, na którym jest potrzebny nam target. Rzecz dość oczywista, ale dzięki przykładom podawanym przez Aleksandrę dobitnie ilustrująca pewne błędy popełniane przez marki.

Atmosferę całej konferencji – w dużej mierze dzięki bardzo skutecznie zapełniającemu przerwy Maćkowi Adamczykowi – nazwałbym co najmniej bardzo luźną.

Nie wiem natomiast dokładnie dlaczego, ale odniosłem wrażenie, że  Aleksandra wygenerowała we mnie poczucie “ja ogarniam, jestem master fantaster, a Wy się nie znacie”. Może to kwestia wczesnych godzin porannych.

2. Jak zmierzyć potencjał małych społeczności?

Mikołaj Winkiel (@HexPL) poprowadził sesję pokazującą przykłady efektywnego monitorowania sieci, razem z przykładami durnot jakie robią ludzie w społecznościówkach. Niektóre były mega, a sam ten przymiotnik padł z ust Mikołaja kilkanaście (-dziesiąt?  🙂 ) razy. Trzeba popracować nad umiejętnościami prezentacyjnymi, bo merytorycznie bardzo ciekawie.

3. Fryzjer w Nowym Jorku, wschód słońca w Hongkongu. Jak Periscope może zmienić social media?

Paweł Opydo (@popydo) miał opowiedzieć o Periscope. Opowiedział. Periscope jest i jest fajny. Doświadczenie i lekkość wypowiedzi pozwoliła Pawłowi poprowadzić ciekawą sesję – oczywiście streamowaną live na Periscope. Przydałoby się tylko więcej treści o angażowaniu użytkowników, ale na szczęście Jacek Kotarbiński uzupełnił ten brak na ostatniej sesji.

4. Klapki na oczach

Zdecydowanie najbardziej profesjonalna i zawodowo przygotowana sesja na całej konferencji. Bardzo ciekawa i merytorycznie spójna, jednak w tym przypadku – trochę zbyt poważna. Artur Jabłoński (@ArturJablonski) podszedł do tematu akademicko, powołując się na nazwiska badaczy i ośrodki, w których swoje badania przeprowadzali. Psychologiczne ujęcie perspektywy odbioru treści, które konsumujemy jest ważne i zasługuje na więcej uwagi niż to, co zaoferowała tweetująca przez cały czas publiczność.

5. Real-Time-Tweeting, czyli jak umiejętnie czerpać z otaczającej rzeczywistości

Gruby Benek in da house, czyli Dagmara Pakulska (@dagmarapakulska) o tym dlaczego w mediach społecznościowych trzeba reagować natychmiast, albo wcale. Super sesja, z polotem, którego nie zaburzyło nawet wielokrotne powoływanie się na “zwyrolski humor” i “zwyroli z pierwszego rzędu”.

UPDATE: Prezentacja Dagmary na Slideshare.

6. #AnyTwitterCulture – różnice kulturowe a komunikacja na Twitterze

W agendzie Tweetupu widniały dwa nazwiska: Arek Radwan (@ArekRadwan, z dorobkiem 4 tweetów od 2013 roku) i Norbert Boroń (@NorbertBoron, tu już lepiej, ponad 250) – obaj z  Większość sesji prowadził jednak Jacek Stryczyński (@JacekStr). Najsłabsza sesja, nie tylko ze względu na problemy techniczne, które prelegenci ciągle podkreślali (łącznie z zarzuceniem organizatorom braku znajomości astronomii). Prowadzenie sesji, kiedy prelegent nie występuje solo jest zadaniem trudnym i wymagającym przygotowania, a najlepiej przećwiczenia. Tutaj tego zdecydowanie brakowało, a cała* sesja sprowadziła się do zaprezentowania dorobku Lionbridge w różnych kulturach, które – uwaga – różnią się od siebie. Fanfary!

* – z kronikarskiej przyzwoitości przyznaję, że po pierwszej połowie, wyszedłem po kawę i dopiłem ją w towarzystwie uroczych dziewcząt z Coffeedesk, czego nie żałuję.

7. Insta-commerce czyli jak zarabiać na Instagramie.

Tej sesji najbardziej wyczekiwała Ania, dla której Instagram jest podstawowym narzędziem prezentowania prac wizażowych (OK, ostatnio faktycznie mocno zdominowanym przez Diabła).

Zuzanna Śleszyńska (@zuusle) pokazała jak w statystykach i praktyce prezentuje się Instagram jako platforma e-commerce. Zrobiła to płynnie i interesująco do tego stopnia, że Ania ukradkiem zaczęła robić notatki.

8. Snapchat, Periscope, Vine-opowieści z mchu i paproci czy nowy trend?

Jacek Kotarbiński (@Kotarbinski) pięknie ukoronował sesje wykładowe robiąc prelekcję, która była niczym innym jak michą mięsa – same praktyczne przykłady i codzienne case’y, w których zawsze można odnaleźć coś dla siebie.

Jacek zaczął swój wykład od słów “Jesteśmy w teatrze” i po raz kolejny udowodnił, że jest świetnym aktorem tego spektaklu. Co doskonale obrazuje poniższy przykład:

Po sesjach indywidualnych nastąpił panel dyskusyjny prowadzony przez Macieja Blatkiewicza (Wygrywam z Anoreksją, czyli @wza_bekon), w której udział wzięły:

  • wspomniana już Dagmara Pakulska,
  • Karolina Kosno z również już wspomnianego Coffeedesk.pl
  • Edie Maciejewska (@EdieMaciejewska) wspominana na tym blogu przy okazji tego wpisu
  • oraz Ewelina Szczęsna (@EvelSzczesna) – jeszcze nie wspominana, ale co się odwlecze… 🙂

Z panelu dyskusyjnego musieliśmy się niestety ewakuować, aby odhaczyć się na liście obecności spotkania rodzinnego, więc tutaj niestety nie będę mógł pokusić się o komentarz.

X. Sponsorzy

Super, że konferencja odbyła się w takim miejscu, jak StadionPGE Narodowy (@PGENarodowy).

#najlepszasiec

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Ludwik C. Siadlak (@ludwikc)

Super, że Coffeedesk (CoffeeDeskPl) serwował pyszną kawę, choć o dziwo biała była lepsza od czarnej (sic!).

#to #jest #dobra #kawa #tweetupl #coffedesk #coffedeskpl #coffe #whitecoffee

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Ania Rubińska (@aniarubinska)

Super, że to Koszulkowo (@koszulkowo_com) dostarczyło koszulki, które – jak to w Koszulkowie – są ekstra jakości.

#twitter @ludwikc #tweet #coach #coaching #blok #books #booking #trener #pisze #artykul #lovemylife #master

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Ania Rubińska (@aniarubinska)

Szkoda, że na samym początku konferencji pojawiła się informacja od APC, że każdy Snapchatter, który będzie miał kłopoty z baterią w telefonie czy tablecie, będzie mógł się doładować, jeśli tylko otaguje swój wpis #APCnaRatunek. Niestety – zapytałem większość osób, które to zrobiły i pomoc do nikogo nie nadeszła.

Super, że T-mobile (@TmobilePL) pozwolił na miejscu zrobić stare, dobre, analogowe odbitki okołokonferencyjnych zdjęć:

We've gotta go deeper. #najlepszasiec #TweetupPL #hashtagprinter #inception #heheszki #vsco #vscogood

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Ada Dubrawska (@rodzajowo)

 

Reasumując – mimo pewnych rozjazdów czasowych między przygotowaną agendą a praktyką – małżeństwu państwa Kotkowiczów (@LANcaster oraz @avdotiaPL) należą się mega (pozdrowienia dla Mikołaja) zwyrolskie (pozdrowienia dla Dagmary) ukłony i w ogóle chapeau bas za przygotowanie konferencji, na której wszyscy bardzo wyraźnie świetnie się bawili i wynieśli sporo nowej wiedzy. Momenty, które pozwalają na odwirtualnienie pewnych znajomości są zawsze świetnymi wydarzeniami, w których chętnie uczestniczę.

Krzysiek, Małgosia – dziękuję!


Tags

komunikacja, koncepcje, konferencje, rezultat, twitter, warszawa


You may also like

Dlaczego nigdzie nie ma zdjęć naszych dzieci?

Dlaczego nigdzie nie ma zdjęć naszych dzieci?

Budowanie więzi: Wspólne przeżywanie emocji

Budowanie więzi: Wspólne przeżywanie emocji
  • Mega się cieszę że doceniasz merytorykę 🙂 Widać zdenerwowanie wzięło górę i nie zwracałem uwagi na to jak mówię – stąd to mega 🙂 z drugiej strony – ostatnio nadużywałem słowa fajnie – mega to kolejny etap

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    Use this Bottom Section to Promote Your Offer

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim 

    >