Wczoraj o 1600 dostałem maila od Superhost.pl o noworocznej promocji domen: rejestracja .pl za 1gr.
Nice, quite nice. Sprawdziłem – zarejestrowałem dwie domeny, przeczytałem regulamin, zaplaciłem – wszystko wygląda OK! Załatwiłem kilka spraw i kilka godzin poźniej chciałem zarejestrować kilka dodatkowych domen, aby zapobiec domain squattingowi nowego projektu. Niestety, podczas dodawania domen do koszyka (o 2100, czyli 5 godzin po rozpoczęciu promocji) Superhost podniósł ceny o 110000%. Mailing do wszystkich klientów z promocją trwającą 5 godzin? OK, każdy ma swoje metody, lepsze lub gorsze.
Wysłałem pytanie do BOK’u jaka cena mnie obowiązuje, skoro w koszyku mam jednogroszowe domeny (w nadziei, że poprawił im się support)
Dobrze, że zarejestrowałem te pierwsze dwie domeny.
Dziś rano znalazłem w skrzynce dwa maile w których nadawcą był Superhost. Pierwszy z nich był w BOKu (wow!):
[…] ze względu na duże zainteresowanie Promocją Noworoczną została wyczerpana pula domen w cenie 1 grosza.
Szkoda. Widocznie rzeczywiście było duże zainteresowanie i więcej osób, tak jak ja, zdążyło zarejestrować chociaż dwie domeny. Ale został też drugi mail:
SuperHost.pl s.c. się kłania.
Promocja Noworoczna cieszyła sie ogromnym zainteresowaniem, który przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania.[…]
Obecnie obowiązuje nowy cennik, z uwagi aby zmiana ceny nie byla tak diametralna również promocyjny […] Za utrudnienia najmocniej przepraszamy.W obecnej sytuacji bardzo proszę o informacje czy są Państwo zainteresowani dopłata do rejestracji, czy mamy przenieść płatność na poczet innych, wskazanych przez Państwa usług.
Jak policzyliśmy wyżej – ta “nie tak diametralna” zmiana ceny to 110000% podwyżka. Domeny rejestrowałem w kilkanaście minut po otrzymaniu maila. Miałem pecha, czy ta “promocja” to po prostu tani chwyt marketingowy?